Please note that HSBI-PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3719 Publikationen
2021 | Fachbuch | FH-PUB-ID: 1671 |
N. A. Brockmann, Wenn Parlamente vors Volk ziehen, vol. 121. Bielefeld: transcript Verlag, 2021.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 1168 |
C. Grebe, M. Schürmann, and Ä.-D. Latteck, Die Health Professionals Competence Scales (HePCoS) zur Kompetenzerfassung in den Gesundheitsfachberufen. Technical Report. Fachhochschule Bielefeld, 2021.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2021 | Fachbuch | FH-PUB-ID: 4434
M. Eisfeld and J. Przybylo, BIM - Einstieg kompakt für Tragwerksplaner. Beuth.
HSBI-PUB
2021 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 2732
D. Stork, S. Lück, and R. Naumann, “MonoCab - Simulationsgestützte Entwicklung eines kreiselstabilisierenden Einschienenfahrzeugs,” in Tagungsband - 18. Internationale Schienenfahrzeugtagung Dresden, Dresden, 2021.
HSBI-PUB
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 2701 |
F. Trimpe, S. Lück, R. Naumann, and C. Salander, “Simulation of Torsional Vibration of Driven Railway Wheelsets Respecting the Drive Control Response on the Vibration Excitation in the Wheel-Rail Contact Point,” Vibration, vol. 4, no. 1, pp. 30–48, 2021.
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 1569
A. Hochmuth, K. J. Wrona, A.-K. Exner, and C. Dockweiler, “Digitization and health inequality and equity in nursing,” Pflege, vol. 34, no. 3, pp. 151–158, 2021.
HSBI-PUB
| DOI
| PubMed | Europe PMC
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 2054
A. Schaller, M. Xyländer, G. Stassen, A.-K. Exner, and O. Sauzet, “Erfahrungen von Praxisakteuren in medizinischen Rehabilitationseinrichtungen im Rahmen von Forschungsprojekten – eine qualitative Studie,” Physikalische Medizin, Rehabilitationsmedizin, Kurortmedizin, vol. 31, no. 02, pp. 100–109, 2021.
HSBI-PUB
| DOI
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 2053 |
B. Schwaab et al., “Cardiac Rehabilitation in German Speaking Countries of Europe—Evidence-Based Guidelines from Germany, Austria and Switzerland LLKardReha-DACH—Part 2,” Journal of Clinical Medicine, vol. 10, no. 14, 2021.
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 1729
N. S. Vetter, C. Grebe, and Ä.-D. Latteck, “Förderliche und hemmende Aspekte für die Anwendung von im Studium erworbenen Kompetenzen in der beruflichen Praxis von Gesundheitsfachberufen. Eine qualitative Untersuchung,” Pädagogik der Gesundheitsberufe, vol. 4, no. 4, pp. 295–303, 2021.
HSBI-PUB
2021 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 3996
D. Bruland, N. S. Vetter, N. Seidl, and Ä.-D. Latteck, “Health Literacy in People with Intellectual Disabilities. Current research, experiences and implications. Shifting from a deficit perspective to a resource oriented perspective,” presented at the International Health Literacy Association Webinar, Online, 2021.
HSBI-PUB
2021 | Kurzbeitrag Konferenz | FH-PUB-ID: 3990 |
N. S. Vetter, D. Bruland, M. Voß, N. Seidl, and Ä.-D. Latteck, “Health Literacy in people with intellectual disabilities: Strengths and weaknesses,” vol. 65, no. 8. Wiley-Blackwell - STM, 2021.
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 3986
D. Bruland, N. S. Vetter, M. Voß, N. Seidl, and Ä.-D. Latteck, “GeKo MmgB - Erklärvideos zur Förderung der Gesundheitskompetenz für Menschen mit geistiger Behinderung ,” presented at the Fachkongress Digitale Innovationen für eine nachhaltige Entwicklung − Impulse der Fachhochschule Bielefeld für Wirtschaft und Gesellschaft, Bielefeld, 2021.
HSBI-PUB
2021 | Kurzbeitrag Konferenz | FH-PUB-ID: 4226
D. Bruland, N. S. Vetter, M. Voß, N. Seidl, and Ä.-D. Latteck, “GeKo MmgB ‐ Erklärvideos zur Förderung der Gesundheitskompetenz für Menschen mit geistiger Behinderung ,” presented at the Fachkongress „Digitale Innovationen für eine nachhaltige Entwicklung ‐ Impulse der Fachhochschule Bielefeld für Wirtschaft und Gesellschaft“, Bielefeld, 2021.
HSBI-PUB
2021 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 2148 |
A. Kobusch and L. Halm, Checkliste. Open Educational Resources erstellen (v1.0), Version 1.0. Bielefeld: Fachhochschule Bielefeld, 2021.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 1978 |
D. Otto, N. Schröder, D. Diekmann, and P. Sander, “Trends and Gaps in Empirical Research on Open Educational Resources (OER): A Systematic Mapping of the Literature from 2015 to 2019,” Contemporary Educational Technology, vol. 13, no. 4, 2021.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 1374 |
H. Knauf, »Es war o.k., aber es hätte, ehrlich gesagt, auch nicht viel länger noch so gehen dürfen.« Familie während der Kita- und Schulschließung infolge der COVID-19-Pandemie, vol. 5. Bielefeld, 2021.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
2021 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 3868 |
H. A. Syed et al., “Infrastructuring for organizational resilience: Experiences and perspectives for business continuity,” in Proceedings of the 19th European Conference on Computer-Supported Cooperative Work: The International Venue on Practice-centred Computing on the Design of Cooperation Technologies , 2021.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 3877 |
Q. Li, P. Tolmie, A. Weibert, M. Schorch, C. Müller, and V. Wulf, “E-Portfolio: value tensions encountered in documenting design case studies,” Ethics and Information Technology, vol. 23, no. 1, pp. 89–93, 2021.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 3862 |
M. Schorch and H. A. Syed, “Infrastructuring for organizational resilience: A workshop report. ,” International Reports on Socia-Informatics (IRSI), vol. 18, no. 1, 2021.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)