PUBLIKATIONSSERVER

Please note that HSBI-PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3719 Publikationen


2025 | Kurzbeitrag Konferenz | FH-PUB-ID: 6258
Gröndahl, A., Bruland, D., & Latteck, Ä.-D. (2025). Explanation videos to strengthen health literacy in people with intellectual disabilities . Presented at the IASSIDD 5th Asia-Pacific Congress, Singapur.
HSBI-PUB
 

2025 | Kurzbeitrag Konferenz | FH-PUB-ID: 6257
Gröndahl, A., Bruland, D., & Latteck, Ä.-D. (2025). Digital health literacy in people with intellectual disabilities. Presented at the IASSIDD 5th Asia-Pacific Congress, Singapur.
HSBI-PUB
 

2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5852
Bosse, K. (2025). Publishing as collective feminist praxis. Presented at the Society for Photographic Education, Reno, Nevada, USA.
HSBI-PUB
 

2025 | Datenpublikation | FH-PUB-ID: 5865 | OA
Ziebart, J. R., & Kaufmann, T. (2025). Methodenkatalog für Methoden zur nachhaltigen Produktentwicklung V1.0. Hochschule Bielefeld. https://doi.org/10.57720/5865
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI
 

2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 5408 | OA
Linde, M. von der, Göcke, M., Hirschfeld, G., & Thielsch, M. T. (2025). Check or reject? Trust and motivation development in app-based warning systems. Safety Science, 185. https://doi.org/10.1016/j.ssci.2024.106724
HSBI-PUB | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6123
Brikmann, J., & Jaroschek, C. (2025). Optimum mold temperatures for sustainable injection molding. Presented at the PPS.
HSBI-PUB
 

2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6187
Seidler-Rolf, K., Büker, C., & Latteck, Ä.-D. (2025). Einstellungen von Praxisanleitenden zu Nachhaltigkeit - eine multizentrische Interventionsstudie. Presented at the Lernwelten, Basel.
HSBI-PUB
 

2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 6252
Hortsmann, N., Grintsova, O., Amelung, R., & Carstensen, V. (2025). Shaping tomorrow’s pharmacists: A scoping review on future skills and educational strategies. Research in Social and Administrative Pharmacy, 21(11). https://doi.org/10.1016/j.sapharm.2025.02.028
HSBI-PUB | DOI
 

2025 | Buch als Herausgeber | FH-PUB-ID: 6249
Knauf, H., & Gerland, J. (Eds.). (2025). Bildungsbereiche in der Kindheitspädagogik. Grundlagen - didaktische Impulse - Praxisbeispiele . Stuttgart: Kohlhammer.
HSBI-PUB
 

2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 6248
Knauf, H. (2025). Digitalität als Alltag - Bildung als Aufgabe. Frühe Kindheit, 28(03), 21–28.
HSBI-PUB
 

2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 6232 | OA
Bamberg, S., Schmidt, P., Diehl, Y., Hamilton, K., & Ajzen, I. (2025). The theory of reasoned goal pursuit: An empirical test in the domain of avoiding single-use plastic packaging. Journal of Environmental Psychology, 106. https://doi.org/10.1016/j.jenvp.2025.102698
HSBI-PUB | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6191
Kampe, T., & Wach, B. (2025). Rebranding Entrepreneurship Education: Integrating Future Skills, Digital and Intrapreneurial Competencies into the EntreComp Framework. In G-Forum Jahreskonferenz 2025 - 28th Annual Interdisciplinary Conference on Entrepreneurship, Innovation and SMEs, Stuttgart, 17.-19.9. Stuttgart.
HSBI-PUB
 

2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6190
Wach, B., & Kampe, T. (2025). Knot Yet Competent: Untangling Competency Frameworks to Clarify Practically Relevant Intrapreneurial Competencies. In G-Forum Jahreskonferenz 2025 - 28th Annual Interdisciplinary Conference on Entrepreneurship, Innovation and SMEs, Stuttgart, 17.-19.9. Stuttgart.
HSBI-PUB
 

2025 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 6251
Knauf, H. (2025). Bildungsbereich Medien und Digitalität. In J. Gerland & H. Knauf (Eds.), Bildungsbereiche in der Kindheitspädagogik. Grundlagen - didaktische Impulse - Praxisbeispiele (pp. 135–150). Stuttgart: Kohlhammer.
HSBI-PUB
 

2025 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 6250
Knauf, H., & Gerland, J. (2025). Von Astronaut bis Zucchinipuffer. Bildungsbereiche und ihr Potenzial zur Anregung vielfältiger Lerngelegenheiten. In J. Gerland & H. Knauf (Eds.), Bildungsbereiche in der Kindheitspädagogik. Grundlagen - didaktische Impulse - Praxisbeispiele (pp. 7–22). Stuttgart: Kohlhammer.
HSBI-PUB
 

2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 6228 | OA
Waag, P. (2025). Wozu Theorien? Das Beispiel der Videoberatung in der Sozialen Arbeit. Soziale Passagen, 17(1), 165–180. https://doi.org/10.1007/s12592-025-00528-9
HSBI-PUB | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Kurzbeitrag Konferenz | FH-PUB-ID: 6175
Halbrügge, M., & Jungeblut, T. (2025). Beyond Heatmaps: Evaluating LIME Visualizations for Human Understandability. In Gesellschaft für Kognitionswissenschaft (Ed.), KogWis 2025. 16th Biannual Conference of the German Cognitive Science Society. Bochum.
HSBI-PUB
 

2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6179
Schröder, N., Schamp, C., & Reutterer, T. (2025). How Shopping Clubs Work: Differential Effects of Nudges Across the Customer Decision Journey. Presented at the EMAC Spring Conference, Madrid.
HSBI-PUB | Download (ext.)
 

2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6180
Niemand, T., Schröder, N., Falke, A., & Mai, R. (2025). Advancing Contingent Paradigms Evaluating Model Fit in Structural Equation Modeling. Presented at the International Meeting of the Psychometric Society 2025, Minneapolis.
HSBI-PUB
 

2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6181
Schröder, N., Schultz, C. D., & Paetz, F. (2025). The Role of Cues in Healthy and Sustainable Food Choices – A Comparative Study of Online and Offline Grocery Shopping. Presented at the 31st Recent Advances in Retailing and Consumer Science, Zagreb.
HSBI-PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: APA

Export / Einbettung