18 Publikationen
2025 | Kurzbeitrag Konferenz | FH-PUB-ID: 6259
Ilskens K, Schulenkorf T, Gröndahl A, et al. Health Promotion for People with Intellectual Disabilities: Facilitators and Barriers to Implementing a Prevention Programme – Findings from a Qualitative Study . In: ; 2025.
HSBI-PUB
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6256
Gröndahl A, Grunwald M, Nadolny S, et al. Case management and care expertise as a prevention approach for adults with intellectual disabilities – results of a randomised-controlled trial . In: ; 2025.
HSBI-PUB
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6041
Gröndahl A, Ilskens K, Schulenkorf T, et al. Understanding the facilitators and barriers to success of a nurse-led community-based case management prevention programme for people with intellectual disabilities: findings from a qualitative evaluation . In: ; 2025.
HSBI-PUB
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5919
Gröndahl A, Nadolny S, Grunwald M, et al. Case management and care expertise as a prevention approach for adults with intellectual disabilities – results of a randomised-controlled trial. In: Deutsche Gesellschaft für Pflegewissenschaft e.V., ed. Book of Abstracts - 4th International Conference of the German Society of Nursing Science (DGP). Duisburg; 2025.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 5323 |
Wrona KJ, Albrecht J, Schulenkorf T, Bruland D. Förderung digitaler Gesundheitskompetenz in benachteiligten Lebenslagen durch Community-orientierte Ansätze: Ergebnisse eines Workshops. Prävention und Gesundheitsförderung. 2025. doi:10.1007/s11553-024-01186-0
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5359 |
Schulenkorf T, Ilskens K, Nadolny S, et al. Factors influencing an advanced nursing practice service for people with intellectual disabilities. In: European Journal of Public Health. Vol 34. Oxford University Press (OUP); 2024. doi:10.1093/eurpub/ckae144.1612
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5091 |
Grunwald M, Nadolny S, Gröndahl A, et al. Fallmanagement und Pflegeexpertise als Präventionsansatz für erwachsene Menschen mit geistiger Behinderung (FaPP-MgB): Ergebnisse einer randomisiert-kontrollierten Studie. In: Deutsches Netzwerk Versorgungsforschung e. V., ed. 23. Deutscher Kongress für Versorgungsforschung (DKVF). Potsdam, 25.-27.09.2024. Düsseldorf: German Medical Science GMS Publishing House; 2024. doi:10.3205/24DKVF375
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5092 |
Gröndahl A, Nadolny S, Grunwald M, et al. Case management and care expertise as a prevention approach for adults with intellectual disabilities (FaPP‑MgB) - results of a randomised-controlled trial. In: NP/APN Network, ed. Abstractband ICN NP/APN Network Conference. Aberdeen; 2024.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5185
Schulenkorf T, Ilskens K, Nadolny S, et al. Barrieren und fördernde Faktoren eines Präventionsangebots durch Case Management für Menschen mit Lernschwierigkeiten in Hamburger Bezirken – Qualitative Evaluation einer Advanced Nursing Practice Intervention . In: Gallasch S, Luxem L, Becker J, et al., eds. 7. Community Health Konferenz Abstractband. ; 2024.
HSBI-PUB
| Download (ext.)
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 4452 |
Gröndahl A, Nadolny S, Grunwald M, et al. Fallmanagement und Pflegeexpertise als Präventionsansatz für erwachsene Menschen mit geistiger Behinderung (FaPP-MgB) – Ergebnisse einer randomisiert-kontrollierten Studie. In: German Medical Science GMS Publishing House; 2024. doi:10.3205/24EBM050
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5360 |
Grunwald M, Nadolny S, Gröndahl A, et al. Advanced nursing practise as a preventive approach for adults with intellectual disabilities. In: European Journal of Public Health. Vol 34. Oxford University Press (OUP); 2024. doi:10.1093/eurpub/ckae144.1613
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Kurzbeitrag Konferenz | FH-PUB-ID: 5486
Grunwald M, Nadolny S, Gröndahl A, et al. Case management and care expertise as a prevention approach for adults with intellectual disabilities: results of a randomized controlled trial. In: ; 2024.
HSBI-PUB
2024 | Artikel | FH-PUB-ID: 5170
Wrona KJ, Albrecht J, Schulenkorf T, Bruland D. Förderung digitaler Gesundheitskompetenz in benachteiligten Lebenslagen durch Communityorientierte Ansätze. Das Gesundheitswesen. 2024;86(12):754-754. doi:10.1055/a-2426-9584
HSBI-PUB
| DOI
2023 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 4110
Wrona KJ, Schulenkorf T, Bruland D. Digitale Gesundheitskompetenz: Ein praxisorientierter Blick auf benachteiligte Lebenslagen.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 4564
Kirchhoff S, Freţian AM, Schulenkorf T, Bollweg TM, Bauer U. Unterrichtsprogramm zur Förderung von Mental Health Literacy. Prävention und Gesundheitsförderung. 2023;18(3):440-446. doi:10.1007/s11553-022-00982-w
HSBI-PUB
| DOI
2022 | Artikel | FH-PUB-ID: 4565 |
Schulenkorf T, Sørensen K, Okan O. International Understandings of Health Literacy in Childhood and Adolescence—A Qualitative-Explorative Analysis of Global Expert Interviews. International Journal of Environmental Research and Public Health. 2022;19(3). doi:10.3390/ijerph19031591
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 4566
Schulenkorf T, Krah V, Dadaczynski K, Okan O. Addressing Health Literacy in Schools in Germany: Concept Analysis of the Mandatory Digital and Media Literacy School Curriculum. Frontiers in Public Health. 2021;9. doi:10.3389/fpubh.2021.687389
HSBI-PUB
| DOI
2019 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 2427
Bruland D, Schulenkorf T, Nutsch N, Nadolny S, Latteck Ä-D. Interventions to Improve Physical Activity in Daily Life of People with Intellectual Disabilities. Detailed Results Presentation of a Scoping Review. Universität Bielefeld; 2019. doi:10.4119/UNIBI/2939511
HSBI-PUB
| DOI
Suche
Publikationen filtern
Darstellung / Sortierung
Export / Einbettung
18 Publikationen
2025 | Kurzbeitrag Konferenz | FH-PUB-ID: 6259
Ilskens K, Schulenkorf T, Gröndahl A, et al. Health Promotion for People with Intellectual Disabilities: Facilitators and Barriers to Implementing a Prevention Programme – Findings from a Qualitative Study . In: ; 2025.
HSBI-PUB
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6256
Gröndahl A, Grunwald M, Nadolny S, et al. Case management and care expertise as a prevention approach for adults with intellectual disabilities – results of a randomised-controlled trial . In: ; 2025.
HSBI-PUB
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6041
Gröndahl A, Ilskens K, Schulenkorf T, et al. Understanding the facilitators and barriers to success of a nurse-led community-based case management prevention programme for people with intellectual disabilities: findings from a qualitative evaluation . In: ; 2025.
HSBI-PUB
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5919
Gröndahl A, Nadolny S, Grunwald M, et al. Case management and care expertise as a prevention approach for adults with intellectual disabilities – results of a randomised-controlled trial. In: Deutsche Gesellschaft für Pflegewissenschaft e.V., ed. Book of Abstracts - 4th International Conference of the German Society of Nursing Science (DGP). Duisburg; 2025.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 5323 |
Wrona KJ, Albrecht J, Schulenkorf T, Bruland D. Förderung digitaler Gesundheitskompetenz in benachteiligten Lebenslagen durch Community-orientierte Ansätze: Ergebnisse eines Workshops. Prävention und Gesundheitsförderung. 2025. doi:10.1007/s11553-024-01186-0
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5359 |
Schulenkorf T, Ilskens K, Nadolny S, et al. Factors influencing an advanced nursing practice service for people with intellectual disabilities. In: European Journal of Public Health. Vol 34. Oxford University Press (OUP); 2024. doi:10.1093/eurpub/ckae144.1612
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5091 |
Grunwald M, Nadolny S, Gröndahl A, et al. Fallmanagement und Pflegeexpertise als Präventionsansatz für erwachsene Menschen mit geistiger Behinderung (FaPP-MgB): Ergebnisse einer randomisiert-kontrollierten Studie. In: Deutsches Netzwerk Versorgungsforschung e. V., ed. 23. Deutscher Kongress für Versorgungsforschung (DKVF). Potsdam, 25.-27.09.2024. Düsseldorf: German Medical Science GMS Publishing House; 2024. doi:10.3205/24DKVF375
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5092 |
Gröndahl A, Nadolny S, Grunwald M, et al. Case management and care expertise as a prevention approach for adults with intellectual disabilities (FaPP‑MgB) - results of a randomised-controlled trial. In: NP/APN Network, ed. Abstractband ICN NP/APN Network Conference. Aberdeen; 2024.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5185
Schulenkorf T, Ilskens K, Nadolny S, et al. Barrieren und fördernde Faktoren eines Präventionsangebots durch Case Management für Menschen mit Lernschwierigkeiten in Hamburger Bezirken – Qualitative Evaluation einer Advanced Nursing Practice Intervention . In: Gallasch S, Luxem L, Becker J, et al., eds. 7. Community Health Konferenz Abstractband. ; 2024.
HSBI-PUB
| Download (ext.)
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 4452 |
Gröndahl A, Nadolny S, Grunwald M, et al. Fallmanagement und Pflegeexpertise als Präventionsansatz für erwachsene Menschen mit geistiger Behinderung (FaPP-MgB) – Ergebnisse einer randomisiert-kontrollierten Studie. In: German Medical Science GMS Publishing House; 2024. doi:10.3205/24EBM050
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5360 |
Grunwald M, Nadolny S, Gröndahl A, et al. Advanced nursing practise as a preventive approach for adults with intellectual disabilities. In: European Journal of Public Health. Vol 34. Oxford University Press (OUP); 2024. doi:10.1093/eurpub/ckae144.1613
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Kurzbeitrag Konferenz | FH-PUB-ID: 5486
Grunwald M, Nadolny S, Gröndahl A, et al. Case management and care expertise as a prevention approach for adults with intellectual disabilities: results of a randomized controlled trial. In: ; 2024.
HSBI-PUB
2024 | Artikel | FH-PUB-ID: 5170
Wrona KJ, Albrecht J, Schulenkorf T, Bruland D. Förderung digitaler Gesundheitskompetenz in benachteiligten Lebenslagen durch Communityorientierte Ansätze. Das Gesundheitswesen. 2024;86(12):754-754. doi:10.1055/a-2426-9584
HSBI-PUB
| DOI
2023 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 4110
Wrona KJ, Schulenkorf T, Bruland D. Digitale Gesundheitskompetenz: Ein praxisorientierter Blick auf benachteiligte Lebenslagen.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 4564
Kirchhoff S, Freţian AM, Schulenkorf T, Bollweg TM, Bauer U. Unterrichtsprogramm zur Förderung von Mental Health Literacy. Prävention und Gesundheitsförderung. 2023;18(3):440-446. doi:10.1007/s11553-022-00982-w
HSBI-PUB
| DOI
2022 | Artikel | FH-PUB-ID: 4565 |
Schulenkorf T, Sørensen K, Okan O. International Understandings of Health Literacy in Childhood and Adolescence—A Qualitative-Explorative Analysis of Global Expert Interviews. International Journal of Environmental Research and Public Health. 2022;19(3). doi:10.3390/ijerph19031591
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 4566
Schulenkorf T, Krah V, Dadaczynski K, Okan O. Addressing Health Literacy in Schools in Germany: Concept Analysis of the Mandatory Digital and Media Literacy School Curriculum. Frontiers in Public Health. 2021;9. doi:10.3389/fpubh.2021.687389
HSBI-PUB
| DOI
2019 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 2427
Bruland D, Schulenkorf T, Nutsch N, Nadolny S, Latteck Ä-D. Interventions to Improve Physical Activity in Daily Life of People with Intellectual Disabilities. Detailed Results Presentation of a Scoping Review. Universität Bielefeld; 2019. doi:10.4119/UNIBI/2939511
HSBI-PUB
| DOI