PUBLIKATIONSSERVER

18 Publikationen

Alle markieren

[18]
2025 | Kurzbeitrag Konferenz | FH-PUB-ID: 6259
Ilskens, Karina, Tessa Schulenkorf, Annika Gröndahl, Marie Grunwald, Stephan Nadolny, Sarah Palmdorf, Annika Maaß, Nina Borchardt, Christian Grebe, and Änne-Dörte Latteck. “Health Promotion for People with Intellectual Disabilities: Facilitators and Barriers to Implementing a Prevention Programme – Findings from a Qualitative Study ,” 2025.
HSBI-PUB
 
[17]
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6256
Gröndahl, Annika, Marie Grunwald, Stephan Nadolny, Karina Ilskens, Sarah Palmdorf, Tessa Schulenkorf, Nina Borchardt, Annika Maaß, Christian Grebe, and Änne-Dörte Latteck. “Case Management and Care Expertise as a Prevention Approach for Adults with Intellectual Disabilities – Results of a Randomised-Controlled Trial ,” 2025.
HSBI-PUB
 
[16]
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6041
Gröndahl, Annika, Karina Ilskens, Tessa Schulenkorf, Annika Maaß, Nina Borchardt, Christian Grebe, and Änne-Dörte Latteck. “Understanding the Facilitators and Barriers to Success of a Nurse-Led Community-Based Case Management Prevention Programme for People with Intellectual Disabilities: Findings from a Qualitative Evaluation ,” 2025.
HSBI-PUB
 
[15]
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5919
Gröndahl, Annika, Stephan Nadolny, Marie Grunwald, Sarah Palmdorf, Karina Ilskens, Tessa Schulenkorf, Nina Borchardt, Annika Maaß, Christian Grebe, and Änne-Dörte Latteck. “Case Management and Care Expertise as a Prevention Approach for Adults with  Intellectual Disabilities – Results of a Randomised-Controlled Trial.” In Book of Abstracts  - 4th International Conference  of the German Society of Nursing Science (DGP), edited by Deutsche Gesellschaft für Pflegewissenschaft e.V. Duisburg, 2025.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar
 
[14]
2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 5323 | OA
Wrona, Kamil Joseph, Joanna Albrecht, Tessa Schulenkorf, and Dirk Bruland. “Förderung digitaler Gesundheitskompetenz in benachteiligten Lebenslagen durch Community-orientierte Ansätze: Ergebnisse eines Workshops.” Prävention und Gesundheitsförderung, 2025. https://doi.org/10.1007/s11553-024-01186-0.
HSBI-PUB | DOI | Download (ext.)
 
[13]
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5359 | OA
Schulenkorf, Tessa, Karina Ilskens, Stephan Nadolny, Annika Gröndahl, Marie Grunwald, Sarah Palmdorf, Nina Borchardt, Christian Grebe, Annika Maaß, and Änne-Dörte Latteck. “Factors Influencing an Advanced Nursing Practice Service for People with Intellectual Disabilities.” In European Journal of Public Health, Vol. 34. Oxford University Press (OUP), 2024. https://doi.org/10.1093/eurpub/ckae144.1612.
HSBI-PUB | DOI | Download (ext.)
 
[12]
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5091 | OA
Grunwald, Marie, Stephan Nadolny, Annika Gröndahl, Karina Ilskens, Sarah Palmdorf, Christian Grebe, Tessa Schulenkorf, Nina Borchardt, Annika Maaß, and Änne-Dörte Latteck. “Fallmanagement und Pflegeexpertise als Präventionsansatz für erwachsene Menschen mit geistiger Behinderung (FaPP-MgB): Ergebnisse einer randomisiert-kontrollierten Studie.” In 23. Deutscher Kongress für Versorgungsforschung (DKVF). Potsdam, 25.-27.09.2024, edited by Deutsches Netzwerk Versorgungsforschung e. V. Düsseldorf: German Medical Science GMS Publishing House, 2024. https://doi.org/10.3205/24DKVF375.
HSBI-PUB | DOI | Download (ext.)
 
[11]
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5092 | OA
Gröndahl, Annika, Stephan Nadolny, Marie Grunwald, Sarah Palmdorf, Karina Ilskens, Tessa Schulenkorf, Nina Borchardt, and Änne-Dörte Latteck. “Case Management and Care Expertise as a Prevention Approach for Adults with Intellectual Disabilities  (FaPP‑MgB) - Results of a Randomised-Controlled Trial.” In Abstractband ICN NP/APN Network Conference, edited by NP/APN Network. Aberdeen, 2024.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | Download (ext.)
 
[10]
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5185
Schulenkorf, Tessa, Karina Ilskens, Stephan Nadolny, Annika Gröndahl, Marie Grunwald, Sarah Palmdorf, Nina Borchardt, Christian Grebe, Annika Maaß, and Änne-Dörte Latteck. “Barrieren Und Fördernde Faktoren Eines Präventionsangebots Durch Case Management Für Menschen Mit Lernschwierigkeiten in Hamburger Bezirken – Qualitative Evaluation Einer Advanced Nursing Practice Intervention .” In 7. Community Health Konferenz Abstractband, edited by Svenja Gallasch, Leonie Luxem, Jennifer Becker, Jennifer Kelch, Laura Geiger, Leonie Wieners, Heike Köckler, and Department für Gesundheitswissenschaften, 2024.
HSBI-PUB | Download (ext.)
 
[9]
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 4452 | OA
Gröndahl, Annika, Stephan Nadolny, Marie Grunwald, Tessa Schulenkorf, Nina Lichtwald, Sarah Palmdorf, Jessica Grammatico, Karina Ilskens, Christian Grebe, and Änne-Dörte Latteck. “Fallmanagement und Pflegeexpertise als Präventionsansatz für erwachsene Menschen mit geistiger Behinderung (FaPP-MgB) – Ergebnisse einer randomisiert-kontrollierten Studie.” German Medical Science GMS Publishing House, 2024. https://doi.org/10.3205/24EBM050.
HSBI-PUB | DOI | Download (ext.)
 
[8]
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5360 | OA
Grunwald, Marie, Stephan Nadolny, Annika Gröndahl, Christian Grebe, Karina Ilskens, Tessa Schulenkorf, Nina Borchardt, Sarah Palmdorf, Annika Maaß, and Änne-Dörte Latteck. “Advanced Nursing Practise as a Preventive Approach for Adults with Intellectual Disabilities.” In European Journal of Public Health, Vol. 34. Oxford University Press (OUP), 2024. https://doi.org/10.1093/eurpub/ckae144.1613.
HSBI-PUB | DOI | Download (ext.)
 
[7]
2024 | Kurzbeitrag Konferenz | FH-PUB-ID: 5486
Grunwald, Marie, Stephan Nadolny, Annika Gröndahl, Tessa Schulenkorf, Nina Borchardt, Karina Ilskens, Sarah Palmdorf, Christian Grebe, Annika Maaß, and Änne-Dörte Latteck. “Case Management and Care Expertise as a Prevention Approach for Adults with Intellectual Disabilities: Results of a Randomized Controlled Trial,” 2024.
HSBI-PUB
 
[6]
2024 | Artikel | FH-PUB-ID: 5170
Wrona, Kamil Joseph, Joanna Albrecht, Tessa Schulenkorf, and Dirk Bruland. “Förderung digitaler Gesundheitskompetenz in benachteiligten Lebenslagen durch Communityorientierte Ansätze.” Das Gesundheitswesen 86, no. 12 (2024): 754–754. https://doi.org/10.1055/a-2426-9584.
HSBI-PUB | DOI
 
[5]
2023 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 4110
Wrona, Kamil Joseph, Tessa Schulenkorf, and Dirk Bruland. “Digitale Gesundheitskompetenz: Ein praxisorientierter Blick auf benachteiligte Lebenslagen,” n.d.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar
 
[4]
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 4564
Kirchhoff, Sandra, Alexandra Maria Freţian, Tessa Schulenkorf, Torsten Michael Bollweg, and Ullrich Bauer. “Unterrichtsprogramm zur Förderung von Mental Health Literacy.” Prävention und Gesundheitsförderung 18, no. 3 (2023): 440–46. https://doi.org/10.1007/s11553-022-00982-w.
HSBI-PUB | DOI
 
[3]
2022 | Artikel | FH-PUB-ID: 4565 | OA
Schulenkorf, Tessa, Kristine Sørensen, and Orkan Okan. “International Understandings of Health Literacy in Childhood and Adolescence—A Qualitative-Explorative Analysis of Global Expert Interviews.” International Journal of Environmental Research and Public Health 19, no. 3 (2022). https://doi.org/10.3390/ijerph19031591.
HSBI-PUB | DOI | Download (ext.)
 
[2]
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 4566
Schulenkorf, Tessa, Verena Krah, Kevin Dadaczynski, and Orkan Okan. “Addressing Health Literacy in Schools in Germany: Concept Analysis of the Mandatory Digital and Media Literacy School Curriculum.” Frontiers in Public Health 9 (2021). https://doi.org/10.3389/fpubh.2021.687389.
HSBI-PUB | DOI
 
[1]
2019 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 2427
Bruland, Dirk, Tessa Schulenkorf, Niklas Nutsch, Stephan Nadolny, and Änne-Dörte Latteck. Interventions to Improve Physical Activity in Daily Life of People with Intellectual Disabilities. Detailed Results Presentation of a Scoping Review. Universität Bielefeld, 2019. https://doi.org/10.4119/UNIBI/2939511.
HSBI-PUB | DOI
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: Chicago

Export / Einbettung

18 Publikationen

Alle markieren

[18]
2025 | Kurzbeitrag Konferenz | FH-PUB-ID: 6259
Ilskens, Karina, Tessa Schulenkorf, Annika Gröndahl, Marie Grunwald, Stephan Nadolny, Sarah Palmdorf, Annika Maaß, Nina Borchardt, Christian Grebe, and Änne-Dörte Latteck. “Health Promotion for People with Intellectual Disabilities: Facilitators and Barriers to Implementing a Prevention Programme – Findings from a Qualitative Study ,” 2025.
HSBI-PUB
 
[17]
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6256
Gröndahl, Annika, Marie Grunwald, Stephan Nadolny, Karina Ilskens, Sarah Palmdorf, Tessa Schulenkorf, Nina Borchardt, Annika Maaß, Christian Grebe, and Änne-Dörte Latteck. “Case Management and Care Expertise as a Prevention Approach for Adults with Intellectual Disabilities – Results of a Randomised-Controlled Trial ,” 2025.
HSBI-PUB
 
[16]
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6041
Gröndahl, Annika, Karina Ilskens, Tessa Schulenkorf, Annika Maaß, Nina Borchardt, Christian Grebe, and Änne-Dörte Latteck. “Understanding the Facilitators and Barriers to Success of a Nurse-Led Community-Based Case Management Prevention Programme for People with Intellectual Disabilities: Findings from a Qualitative Evaluation ,” 2025.
HSBI-PUB
 
[15]
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5919
Gröndahl, Annika, Stephan Nadolny, Marie Grunwald, Sarah Palmdorf, Karina Ilskens, Tessa Schulenkorf, Nina Borchardt, Annika Maaß, Christian Grebe, and Änne-Dörte Latteck. “Case Management and Care Expertise as a Prevention Approach for Adults with  Intellectual Disabilities – Results of a Randomised-Controlled Trial.” In Book of Abstracts  - 4th International Conference  of the German Society of Nursing Science (DGP), edited by Deutsche Gesellschaft für Pflegewissenschaft e.V. Duisburg, 2025.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar
 
[14]
2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 5323 | OA
Wrona, Kamil Joseph, Joanna Albrecht, Tessa Schulenkorf, and Dirk Bruland. “Förderung digitaler Gesundheitskompetenz in benachteiligten Lebenslagen durch Community-orientierte Ansätze: Ergebnisse eines Workshops.” Prävention und Gesundheitsförderung, 2025. https://doi.org/10.1007/s11553-024-01186-0.
HSBI-PUB | DOI | Download (ext.)
 
[13]
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5359 | OA
Schulenkorf, Tessa, Karina Ilskens, Stephan Nadolny, Annika Gröndahl, Marie Grunwald, Sarah Palmdorf, Nina Borchardt, Christian Grebe, Annika Maaß, and Änne-Dörte Latteck. “Factors Influencing an Advanced Nursing Practice Service for People with Intellectual Disabilities.” In European Journal of Public Health, Vol. 34. Oxford University Press (OUP), 2024. https://doi.org/10.1093/eurpub/ckae144.1612.
HSBI-PUB | DOI | Download (ext.)
 
[12]
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5091 | OA
Grunwald, Marie, Stephan Nadolny, Annika Gröndahl, Karina Ilskens, Sarah Palmdorf, Christian Grebe, Tessa Schulenkorf, Nina Borchardt, Annika Maaß, and Änne-Dörte Latteck. “Fallmanagement und Pflegeexpertise als Präventionsansatz für erwachsene Menschen mit geistiger Behinderung (FaPP-MgB): Ergebnisse einer randomisiert-kontrollierten Studie.” In 23. Deutscher Kongress für Versorgungsforschung (DKVF). Potsdam, 25.-27.09.2024, edited by Deutsches Netzwerk Versorgungsforschung e. V. Düsseldorf: German Medical Science GMS Publishing House, 2024. https://doi.org/10.3205/24DKVF375.
HSBI-PUB | DOI | Download (ext.)
 
[11]
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5092 | OA
Gröndahl, Annika, Stephan Nadolny, Marie Grunwald, Sarah Palmdorf, Karina Ilskens, Tessa Schulenkorf, Nina Borchardt, and Änne-Dörte Latteck. “Case Management and Care Expertise as a Prevention Approach for Adults with Intellectual Disabilities  (FaPP‑MgB) - Results of a Randomised-Controlled Trial.” In Abstractband ICN NP/APN Network Conference, edited by NP/APN Network. Aberdeen, 2024.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | Download (ext.)
 
[10]
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5185
Schulenkorf, Tessa, Karina Ilskens, Stephan Nadolny, Annika Gröndahl, Marie Grunwald, Sarah Palmdorf, Nina Borchardt, Christian Grebe, Annika Maaß, and Änne-Dörte Latteck. “Barrieren Und Fördernde Faktoren Eines Präventionsangebots Durch Case Management Für Menschen Mit Lernschwierigkeiten in Hamburger Bezirken – Qualitative Evaluation Einer Advanced Nursing Practice Intervention .” In 7. Community Health Konferenz Abstractband, edited by Svenja Gallasch, Leonie Luxem, Jennifer Becker, Jennifer Kelch, Laura Geiger, Leonie Wieners, Heike Köckler, and Department für Gesundheitswissenschaften, 2024.
HSBI-PUB | Download (ext.)
 
[9]
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 4452 | OA
Gröndahl, Annika, Stephan Nadolny, Marie Grunwald, Tessa Schulenkorf, Nina Lichtwald, Sarah Palmdorf, Jessica Grammatico, Karina Ilskens, Christian Grebe, and Änne-Dörte Latteck. “Fallmanagement und Pflegeexpertise als Präventionsansatz für erwachsene Menschen mit geistiger Behinderung (FaPP-MgB) – Ergebnisse einer randomisiert-kontrollierten Studie.” German Medical Science GMS Publishing House, 2024. https://doi.org/10.3205/24EBM050.
HSBI-PUB | DOI | Download (ext.)
 
[8]
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5360 | OA
Grunwald, Marie, Stephan Nadolny, Annika Gröndahl, Christian Grebe, Karina Ilskens, Tessa Schulenkorf, Nina Borchardt, Sarah Palmdorf, Annika Maaß, and Änne-Dörte Latteck. “Advanced Nursing Practise as a Preventive Approach for Adults with Intellectual Disabilities.” In European Journal of Public Health, Vol. 34. Oxford University Press (OUP), 2024. https://doi.org/10.1093/eurpub/ckae144.1613.
HSBI-PUB | DOI | Download (ext.)
 
[7]
2024 | Kurzbeitrag Konferenz | FH-PUB-ID: 5486
Grunwald, Marie, Stephan Nadolny, Annika Gröndahl, Tessa Schulenkorf, Nina Borchardt, Karina Ilskens, Sarah Palmdorf, Christian Grebe, Annika Maaß, and Änne-Dörte Latteck. “Case Management and Care Expertise as a Prevention Approach for Adults with Intellectual Disabilities: Results of a Randomized Controlled Trial,” 2024.
HSBI-PUB
 
[6]
2024 | Artikel | FH-PUB-ID: 5170
Wrona, Kamil Joseph, Joanna Albrecht, Tessa Schulenkorf, and Dirk Bruland. “Förderung digitaler Gesundheitskompetenz in benachteiligten Lebenslagen durch Communityorientierte Ansätze.” Das Gesundheitswesen 86, no. 12 (2024): 754–754. https://doi.org/10.1055/a-2426-9584.
HSBI-PUB | DOI
 
[5]
2023 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 4110
Wrona, Kamil Joseph, Tessa Schulenkorf, and Dirk Bruland. “Digitale Gesundheitskompetenz: Ein praxisorientierter Blick auf benachteiligte Lebenslagen,” n.d.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar
 
[4]
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 4564
Kirchhoff, Sandra, Alexandra Maria Freţian, Tessa Schulenkorf, Torsten Michael Bollweg, and Ullrich Bauer. “Unterrichtsprogramm zur Förderung von Mental Health Literacy.” Prävention und Gesundheitsförderung 18, no. 3 (2023): 440–46. https://doi.org/10.1007/s11553-022-00982-w.
HSBI-PUB | DOI
 
[3]
2022 | Artikel | FH-PUB-ID: 4565 | OA
Schulenkorf, Tessa, Kristine Sørensen, and Orkan Okan. “International Understandings of Health Literacy in Childhood and Adolescence—A Qualitative-Explorative Analysis of Global Expert Interviews.” International Journal of Environmental Research and Public Health 19, no. 3 (2022). https://doi.org/10.3390/ijerph19031591.
HSBI-PUB | DOI | Download (ext.)
 
[2]
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 4566
Schulenkorf, Tessa, Verena Krah, Kevin Dadaczynski, and Orkan Okan. “Addressing Health Literacy in Schools in Germany: Concept Analysis of the Mandatory Digital and Media Literacy School Curriculum.” Frontiers in Public Health 9 (2021). https://doi.org/10.3389/fpubh.2021.687389.
HSBI-PUB | DOI
 
[1]
2019 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 2427
Bruland, Dirk, Tessa Schulenkorf, Niklas Nutsch, Stephan Nadolny, and Änne-Dörte Latteck. Interventions to Improve Physical Activity in Daily Life of People with Intellectual Disabilities. Detailed Results Presentation of a Scoping Review. Universität Bielefeld, 2019. https://doi.org/10.4119/UNIBI/2939511.
HSBI-PUB | DOI
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: Chicago

Export / Einbettung