18 Publikationen
2025 | Kurzbeitrag Konferenz | FH-PUB-ID: 6259
Ilskens, Karina, et al. Health Promotion for People with Intellectual Disabilities: Facilitators and Barriers to Implementing a Prevention Programme – Findings from a Qualitative Study . 2025.
HSBI-PUB
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6256
Gröndahl, Annika, et al. Case Management and Care Expertise as a Prevention Approach for Adults with Intellectual Disabilities – Results of a Randomised-Controlled Trial . 2025.
HSBI-PUB
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6041
Gröndahl, Annika, et al. Understanding the Facilitators and Barriers to Success of a Nurse-Led Community-Based Case Management Prevention Programme for People with Intellectual Disabilities: Findings from a Qualitative Evaluation . 2025.
HSBI-PUB
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5919
Gröndahl, Annika, et al. “Case Management and Care Expertise as a Prevention Approach for Adults with Intellectual Disabilities – Results of a Randomised-Controlled Trial.” Book of Abstracts - 4th International Conference of the German Society of Nursing Science (DGP), edited by Deutsche Gesellschaft für Pflegewissenschaft e.V., 2025.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 5323 |
Wrona, Kamil Joseph, et al. “Förderung digitaler Gesundheitskompetenz in benachteiligten Lebenslagen durch Community-orientierte Ansätze: Ergebnisse eines Workshops.” Prävention und Gesundheitsförderung, Springer Science and Business Media LLC, 2025, doi:10.1007/s11553-024-01186-0.
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5359 |
Schulenkorf, Tessa, et al. “Factors Influencing an Advanced Nursing Practice Service for People with Intellectual Disabilities.” European Journal of Public Health, vol. 34, no. Supplement_3, Oxford University Press (OUP), 2024, doi:10.1093/eurpub/ckae144.1612.
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5091 |
Grunwald, Marie, et al. “Fallmanagement und Pflegeexpertise als Präventionsansatz für erwachsene Menschen mit geistiger Behinderung (FaPP-MgB): Ergebnisse einer randomisiert-kontrollierten Studie.” 23. Deutscher Kongress für Versorgungsforschung (DKVF). Potsdam, 25.-27.09.2024, edited by Deutsches Netzwerk Versorgungsforschung e. V., German Medical Science GMS Publishing House, 2024, doi:10.3205/24DKVF375.
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5092 |
Gröndahl, Annika, et al. “Case Management and Care Expertise as a Prevention Approach for Adults with Intellectual Disabilities (FaPP‑MgB) - Results of a Randomised-Controlled Trial.” Abstractband ICN NP/APN Network Conference, edited by NP/APN Network, 2024.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5185
Schulenkorf, Tessa, et al. “Barrieren Und Fördernde Faktoren Eines Präventionsangebots Durch Case Management Für Menschen Mit Lernschwierigkeiten in Hamburger Bezirken – Qualitative Evaluation Einer Advanced Nursing Practice Intervention .” 7. Community Health Konferenz Abstractband, edited by Svenja Gallasch et al., 2024.
HSBI-PUB
| Download (ext.)
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 4452 |
Gröndahl, Annika, et al. Fallmanagement und Pflegeexpertise als Präventionsansatz für erwachsene Menschen mit geistiger Behinderung (FaPP-MgB) – Ergebnisse einer randomisiert-kontrollierten Studie. German Medical Science GMS Publishing House, 2024, doi:10.3205/24EBM050.
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5360 |
Grunwald, Marie, et al. “Advanced Nursing Practise as a Preventive Approach for Adults with Intellectual Disabilities.” European Journal of Public Health, vol. 34, no. Supplement_3, Oxford University Press (OUP), 2024, doi:10.1093/eurpub/ckae144.1613.
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Kurzbeitrag Konferenz | FH-PUB-ID: 5486
Grunwald, Marie, et al. Case Management and Care Expertise as a Prevention Approach for Adults with Intellectual Disabilities: Results of a Randomized Controlled Trial. 2024.
HSBI-PUB
2024 | Artikel | FH-PUB-ID: 5170
Wrona, Kamil Joseph, et al. “Förderung digitaler Gesundheitskompetenz in benachteiligten Lebenslagen durch Communityorientierte Ansätze.” Das Gesundheitswesen, vol. 86, no. 12, Georg Thieme Verlag KG, 2024, pp. 754–754, doi:10.1055/a-2426-9584.
HSBI-PUB
| DOI
2023 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 4110
Wrona, Kamil Joseph, et al. Digitale Gesundheitskompetenz: Ein praxisorientierter Blick auf benachteiligte Lebenslagen.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 4564
Kirchhoff, Sandra, et al. “Unterrichtsprogramm zur Förderung von Mental Health Literacy.” Prävention und Gesundheitsförderung, vol. 18, no. 3, Springer Science and Business Media LLC, 2023, pp. 440–46, doi:10.1007/s11553-022-00982-w.
HSBI-PUB
| DOI
2022 | Artikel | FH-PUB-ID: 4565 |
Schulenkorf, Tessa, et al. “International Understandings of Health Literacy in Childhood and Adolescence—A Qualitative-Explorative Analysis of Global Expert Interviews.” International Journal of Environmental Research and Public Health, vol. 19, no. 3, 1591, MDPI AG, 2022, doi:10.3390/ijerph19031591.
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 4566
Schulenkorf, Tessa, et al. “Addressing Health Literacy in Schools in Germany: Concept Analysis of the Mandatory Digital and Media Literacy School Curriculum.” Frontiers in Public Health, vol. 9, Frontiers Media SA, 2021, doi:10.3389/fpubh.2021.687389.
HSBI-PUB
| DOI
2019 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 2427
Bruland, Dirk, et al. Interventions to Improve Physical Activity in Daily Life of People with Intellectual Disabilities. Detailed Results Presentation of a Scoping Review. Universität Bielefeld, 2019, doi:10.4119/UNIBI/2939511.
HSBI-PUB
| DOI
Suche
Publikationen filtern
Darstellung / Sortierung
Export / Einbettung
18 Publikationen
2025 | Kurzbeitrag Konferenz | FH-PUB-ID: 6259
Ilskens, Karina, et al. Health Promotion for People with Intellectual Disabilities: Facilitators and Barriers to Implementing a Prevention Programme – Findings from a Qualitative Study . 2025.
HSBI-PUB
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6256
Gröndahl, Annika, et al. Case Management and Care Expertise as a Prevention Approach for Adults with Intellectual Disabilities – Results of a Randomised-Controlled Trial . 2025.
HSBI-PUB
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6041
Gröndahl, Annika, et al. Understanding the Facilitators and Barriers to Success of a Nurse-Led Community-Based Case Management Prevention Programme for People with Intellectual Disabilities: Findings from a Qualitative Evaluation . 2025.
HSBI-PUB
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5919
Gröndahl, Annika, et al. “Case Management and Care Expertise as a Prevention Approach for Adults with Intellectual Disabilities – Results of a Randomised-Controlled Trial.” Book of Abstracts - 4th International Conference of the German Society of Nursing Science (DGP), edited by Deutsche Gesellschaft für Pflegewissenschaft e.V., 2025.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 5323 |
Wrona, Kamil Joseph, et al. “Förderung digitaler Gesundheitskompetenz in benachteiligten Lebenslagen durch Community-orientierte Ansätze: Ergebnisse eines Workshops.” Prävention und Gesundheitsförderung, Springer Science and Business Media LLC, 2025, doi:10.1007/s11553-024-01186-0.
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5359 |
Schulenkorf, Tessa, et al. “Factors Influencing an Advanced Nursing Practice Service for People with Intellectual Disabilities.” European Journal of Public Health, vol. 34, no. Supplement_3, Oxford University Press (OUP), 2024, doi:10.1093/eurpub/ckae144.1612.
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5091 |
Grunwald, Marie, et al. “Fallmanagement und Pflegeexpertise als Präventionsansatz für erwachsene Menschen mit geistiger Behinderung (FaPP-MgB): Ergebnisse einer randomisiert-kontrollierten Studie.” 23. Deutscher Kongress für Versorgungsforschung (DKVF). Potsdam, 25.-27.09.2024, edited by Deutsches Netzwerk Versorgungsforschung e. V., German Medical Science GMS Publishing House, 2024, doi:10.3205/24DKVF375.
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5092 |
Gröndahl, Annika, et al. “Case Management and Care Expertise as a Prevention Approach for Adults with Intellectual Disabilities (FaPP‑MgB) - Results of a Randomised-Controlled Trial.” Abstractband ICN NP/APN Network Conference, edited by NP/APN Network, 2024.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5185
Schulenkorf, Tessa, et al. “Barrieren Und Fördernde Faktoren Eines Präventionsangebots Durch Case Management Für Menschen Mit Lernschwierigkeiten in Hamburger Bezirken – Qualitative Evaluation Einer Advanced Nursing Practice Intervention .” 7. Community Health Konferenz Abstractband, edited by Svenja Gallasch et al., 2024.
HSBI-PUB
| Download (ext.)
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 4452 |
Gröndahl, Annika, et al. Fallmanagement und Pflegeexpertise als Präventionsansatz für erwachsene Menschen mit geistiger Behinderung (FaPP-MgB) – Ergebnisse einer randomisiert-kontrollierten Studie. German Medical Science GMS Publishing House, 2024, doi:10.3205/24EBM050.
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5360 |
Grunwald, Marie, et al. “Advanced Nursing Practise as a Preventive Approach for Adults with Intellectual Disabilities.” European Journal of Public Health, vol. 34, no. Supplement_3, Oxford University Press (OUP), 2024, doi:10.1093/eurpub/ckae144.1613.
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Kurzbeitrag Konferenz | FH-PUB-ID: 5486
Grunwald, Marie, et al. Case Management and Care Expertise as a Prevention Approach for Adults with Intellectual Disabilities: Results of a Randomized Controlled Trial. 2024.
HSBI-PUB
2024 | Artikel | FH-PUB-ID: 5170
Wrona, Kamil Joseph, et al. “Förderung digitaler Gesundheitskompetenz in benachteiligten Lebenslagen durch Communityorientierte Ansätze.” Das Gesundheitswesen, vol. 86, no. 12, Georg Thieme Verlag KG, 2024, pp. 754–754, doi:10.1055/a-2426-9584.
HSBI-PUB
| DOI
2023 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 4110
Wrona, Kamil Joseph, et al. Digitale Gesundheitskompetenz: Ein praxisorientierter Blick auf benachteiligte Lebenslagen.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 4564
Kirchhoff, Sandra, et al. “Unterrichtsprogramm zur Förderung von Mental Health Literacy.” Prävention und Gesundheitsförderung, vol. 18, no. 3, Springer Science and Business Media LLC, 2023, pp. 440–46, doi:10.1007/s11553-022-00982-w.
HSBI-PUB
| DOI
2022 | Artikel | FH-PUB-ID: 4565 |
Schulenkorf, Tessa, et al. “International Understandings of Health Literacy in Childhood and Adolescence—A Qualitative-Explorative Analysis of Global Expert Interviews.” International Journal of Environmental Research and Public Health, vol. 19, no. 3, 1591, MDPI AG, 2022, doi:10.3390/ijerph19031591.
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 4566
Schulenkorf, Tessa, et al. “Addressing Health Literacy in Schools in Germany: Concept Analysis of the Mandatory Digital and Media Literacy School Curriculum.” Frontiers in Public Health, vol. 9, Frontiers Media SA, 2021, doi:10.3389/fpubh.2021.687389.
HSBI-PUB
| DOI
2019 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 2427
Bruland, Dirk, et al. Interventions to Improve Physical Activity in Daily Life of People with Intellectual Disabilities. Detailed Results Presentation of a Scoping Review. Universität Bielefeld, 2019, doi:10.4119/UNIBI/2939511.
HSBI-PUB
| DOI