Please note that HSBI-PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3714 Publikationen
2025 | Kurzbeitrag Konferenz | FH-PUB-ID: 6257
Gröndahl A, Bruland D, Latteck Ä-D. Digital health literacy in people with intellectual disabilities. In: ; 2025.
HSBI-PUB
2025 | Kurzbeitrag Konferenz | FH-PUB-ID: 6259
Ilskens K, Schulenkorf T, Gröndahl A, et al. Health Promotion for People with Intellectual Disabilities: Facilitators and Barriers to Implementing a Prevention Programme – Findings from a Qualitative Study . In: ; 2025.
HSBI-PUB
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6256
Gröndahl A, Grunwald M, Nadolny S, et al. Case management and care expertise as a prevention approach for adults with intellectual disabilities – results of a randomised-controlled trial . In: ; 2025.
HSBI-PUB
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5852
Bosse K. Publishing as collective feminist praxis. In: ; 2025.
HSBI-PUB
2025 | Datenpublikation | FH-PUB-ID: 5865 |
Ziebart JR, Kaufmann T. Methodenkatalog Für Methoden Zur Nachhaltigen Produktentwicklung V1.0. Hochschule Bielefeld; 2025. doi:10.57720/5865
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 5408 |
Linde M von der, Göcke M, Hirschfeld G, Thielsch MT. Check or reject? Trust and motivation development in app-based warning systems. Safety Science. 2025;185. doi:10.1016/j.ssci.2024.106724
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6123
Brikmann J, Jaroschek C. Optimum mold temperatures for sustainable injection molding. In: ; 2025.
HSBI-PUB
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6187
Seidler-Rolf K, Büker C, Latteck Ä-D. Einstellungen von Praxisanleitenden zu Nachhaltigkeit - eine multizentrische Interventionsstudie. In: ; 2025.
HSBI-PUB
2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 6252
Hortsmann N, Grintsova O, Amelung R, Carstensen V. Shaping tomorrow’s pharmacists: A scoping review on future skills and educational strategies. Research in Social and Administrative Pharmacy. 2025;21(11). doi:10.1016/j.sapharm.2025.02.028
HSBI-PUB
| DOI
2025 | Buch als Herausgeber | FH-PUB-ID: 6249
Knauf H, Gerland J, eds. Bildungsbereiche in der Kindheitspädagogik. Grundlagen - didaktische Impulse - Praxisbeispiele . Stuttgart: Kohlhammer; 2025.
HSBI-PUB
2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 6248
Knauf H. Digitalität als Alltag - Bildung als Aufgabe. Frühe Kindheit. 2025;28(03):21-28.
HSBI-PUB
2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 6232 |
Bamberg S, Schmidt P, Diehl Y, Hamilton K, Ajzen I. The theory of reasoned goal pursuit: An empirical test in the domain of avoiding single-use plastic packaging. Journal of Environmental Psychology. 2025;106. doi:10.1016/j.jenvp.2025.102698
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6191
Kampe T, Wach B. Rebranding Entrepreneurship Education: Integrating Future Skills, Digital and Intrapreneurial Competencies into the EntreComp Framework. In: G-Forum Jahreskonferenz 2025 - 28th Annual Interdisciplinary Conference on Entrepreneurship, Innovation and SMEs, Stuttgart, 17.-19.9. ; 2025.
HSBI-PUB
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6190
Wach B, Kampe T. Knot Yet Competent: Untangling Competency Frameworks to Clarify Practically Relevant Intrapreneurial Competencies. In: G-Forum Jahreskonferenz 2025 - 28th Annual Interdisciplinary Conference on Entrepreneurship, Innovation and SMEs, Stuttgart, 17.-19.9. ; 2025.
HSBI-PUB
2025 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 6251
Knauf H. Bildungsbereich Medien und Digitalität. In: Gerland J, Knauf H, eds. Bildungsbereiche in der Kindheitspädagogik. Grundlagen - didaktische Impulse - Praxisbeispiele. Stuttgart: Kohlhammer; 2025:135-150.
HSBI-PUB
2025 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 6250
Knauf H, Gerland J. Von Astronaut bis Zucchinipuffer. Bildungsbereiche und ihr Potenzial zur Anregung vielfältiger Lerngelegenheiten. In: Gerland J, Knauf H, eds. Bildungsbereiche in der Kindheitspädagogik. Grundlagen - didaktische Impulse - Praxisbeispiele . Stuttgart: Kohlhammer; 2025:7-22.
HSBI-PUB
2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 6228 |
Waag P. Wozu Theorien? Das Beispiel der Videoberatung in der Sozialen Arbeit. Soziale Passagen. 2025;17(1):165-180. doi:10.1007/s12592-025-00528-9
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 6229 |
Palmdorf S, Behler A, Ilskens K, Büker C, Latteck Ä-D. Skills required by bachelor nursing students to meet the challenges of digitalisation in healthcare – results of qualitative expert interviews - Bachelorstudiengang Pflege: Welche Fähigkeiten benötigen Studierende zur Bewältigung der Herausforderungen der Digitalisierung im Gesundheitswesen? Ergebnisse qualitativer Expert*inneninterviews. GMS Journal for Medical Education. 2025. doi:10.3205/ZMA001758
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Kurzbeitrag Konferenz | FH-PUB-ID: 6175
Halbrügge M, Jungeblut T. Beyond Heatmaps: Evaluating LIME Visualizations for Human Understandability. In: Gesellschaft für Kognitionswissenschaft, ed. KogWis 2025. 16th Biannual Conference of the German Cognitive Science Society. ; 2025.
HSBI-PUB
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6179
Schröder N, Schamp C, Reutterer T. How Shopping Clubs Work: Differential Effects of Nudges Across the Customer Decision Journey. In: ; 2025.
HSBI-PUB
| Download (ext.)