Please note that HSBI-PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3714 Publikationen
2025 | Kurzbeitrag Konferenz | FH-PUB-ID: 6257
Gröndahl, Annika, et al. Digital Health Literacy in People with Intellectual Disabilities. 2025.
HSBI-PUB
2025 | Kurzbeitrag Konferenz | FH-PUB-ID: 6259
Ilskens, Karina, et al. Health Promotion for People with Intellectual Disabilities: Facilitators and Barriers to Implementing a Prevention Programme – Findings from a Qualitative Study . 2025.
HSBI-PUB
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6256
Gröndahl, Annika, et al. Case Management and Care Expertise as a Prevention Approach for Adults with Intellectual Disabilities – Results of a Randomised-Controlled Trial . 2025.
HSBI-PUB
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5852
Bosse, Katharina. Publishing as Collective Feminist Praxis. 2025.
HSBI-PUB
2025 | Datenpublikation | FH-PUB-ID: 5865 |
Ziebart, Jan Robert, and Thomas Kaufmann. Methodenkatalog Für Methoden Zur Nachhaltigen Produktentwicklung V1.0. Hochschule Bielefeld, 2025, doi:10.57720/5865.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 5408 |
Linde, Mira von der, et al. “Check or Reject? Trust and Motivation Development in App-Based Warning Systems.” Safety Science, vol. 185, 106724, Elsevier BV, 2025, doi:10.1016/j.ssci.2024.106724.
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6123
Brikmann, J., and Christoph Jaroschek. Optimum Mold Temperatures for Sustainable Injection Molding. 2025.
HSBI-PUB
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6187
Seidler-Rolf, Kristina, et al. Einstellungen von Praxisanleitenden Zu Nachhaltigkeit - Eine Multizentrische Interventionsstudie. 2025.
HSBI-PUB
2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 6252
Hortsmann, Nina, et al. “Shaping Tomorrow’s Pharmacists: A Scoping Review on Future Skills and Educational Strategies.” Research in Social and Administrative Pharmacy, vol. 21, no. 11, e7, Elsevier BV, 2025, doi:10.1016/j.sapharm.2025.02.028.
HSBI-PUB
| DOI
2025 | Buch als Herausgeber | FH-PUB-ID: 6249
Knauf, Helen, and Juliane Gerland, editors. Bildungsbereiche in der Kindheitspädagogik. Grundlagen - didaktische Impulse - Praxisbeispiele . Kohlhammer, 2025.
HSBI-PUB
2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 6248
Knauf, Helen. “Digitalität als Alltag - Bildung als Aufgabe.” Frühe Kindheit, vol. 28, no. 03, 2025, pp. 21–28.
HSBI-PUB
2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 6232 |
Bamberg, Sebastian, et al. “The Theory of Reasoned Goal Pursuit: An Empirical Test in the Domain of Avoiding Single-Use Plastic Packaging.” Journal of Environmental Psychology, vol. 106, 102698, Elsevier BV, 2025, doi:10.1016/j.jenvp.2025.102698.
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6191
Kampe, Tim, and Bernhard Wach. “Rebranding Entrepreneurship Education: Integrating Future Skills, Digital and Intrapreneurial Competencies into the EntreComp Framework.” G-Forum Jahreskonferenz 2025 - 28th Annual Interdisciplinary Conference on Entrepreneurship, Innovation and SMEs, Stuttgart, 17.-19.9., 2025.
HSBI-PUB
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6190
Wach, Bernhard, and Tim Kampe. “Knot Yet Competent: Untangling Competency Frameworks to Clarify Practically Relevant Intrapreneurial Competencies.” G-Forum Jahreskonferenz 2025 - 28th Annual Interdisciplinary Conference on Entrepreneurship, Innovation and SMEs, Stuttgart, 17.-19.9., 2025.
HSBI-PUB
2025 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 6251
Knauf, Helen. “Bildungsbereich Medien und Digitalität.” Bildungsbereiche in der Kindheitspädagogik. Grundlagen - didaktische Impulse - Praxisbeispiele, edited by Juliane Gerland and Helen Knauf, Kohlhammer, 2025, pp. 135–50.
HSBI-PUB
2025 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 6250
Knauf, Helen, and Juliane Gerland. “Von Astronaut bis Zucchinipuffer. Bildungsbereiche und ihr Potenzial zur Anregung vielfältiger Lerngelegenheiten.” Bildungsbereiche in der Kindheitspädagogik. Grundlagen - didaktische Impulse - Praxisbeispiele , edited by Juliane Gerland and Helen Knauf, Kohlhammer, 2025, pp. 7–22.
HSBI-PUB
2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 6228 |
Waag, Philipp. “Wozu Theorien? Das Beispiel der Videoberatung in der Sozialen Arbeit.” Soziale Passagen, vol. 17, no. 1, Springer Science and Business Media LLC, 2025, pp. 165–80, doi:10.1007/s12592-025-00528-9.
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 6229 |
Palmdorf, Sarah, et al. “Skills Required by Bachelor Nursing Students to Meet the Challenges of Digitalisation in Healthcare – Results of Qualitative Expert Interviews - Bachelorstudiengang Pflege: Welche Fähigkeiten Benötigen Studierende Zur Bewältigung Der Herausforderungen Der Digitalisierung Im Gesundheitswesen? Ergebnisse Qualitativer Expert*inneninterviews.” GMS Journal for Medical Education, German Medical Science GMS Publishing House, 2025, doi:10.3205/ZMA001758.
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Kurzbeitrag Konferenz | FH-PUB-ID: 6175
Halbrügge, Marc, and Thorsten Jungeblut. “Beyond Heatmaps: Evaluating LIME Visualizations for Human Understandability.” KogWis 2025. 16th Biannual Conference of the German Cognitive Science Society., edited by Gesellschaft für Kognitionswissenschaft, 2025.
HSBI-PUB
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6179
Schröder, Nadine, et al. How Shopping Clubs Work: Differential Effects of Nudges Across the Customer Decision Journey. 2025.
HSBI-PUB
| Download (ext.)