Please note that HSBI-PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3713 Publikationen
2025 | Kurzbeitrag Konferenz | FH-PUB-ID: 6259
K. Ilskens et al., “Health Promotion for People with Intellectual Disabilities: Facilitators and Barriers to Implementing a Prevention Programme – Findings from a Qualitative Study ,” presented at the IASSIDD 5th Asia-Pacific Congress, Singapur, 2025.
HSBI-PUB
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6256
A. Gröndahl et al., “Case management and care expertise as a prevention approach for adults with intellectual disabilities – results of a randomised-controlled trial ,” presented at the IASSIDD 5th Asia-Pacific Congress, Singapur, 2025.
HSBI-PUB
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5852
K. Bosse, “Publishing as collective feminist praxis,” presented at the Society for Photographic Education, Reno, Nevada, USA, 2025.
HSBI-PUB
2025 | Datenpublikation | FH-PUB-ID: 5865 |
J. R. Ziebart and T. Kaufmann, Methodenkatalog für Methoden zur nachhaltigen Produktentwicklung V1.0. Hochschule Bielefeld, 2025.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 5408 |
M. von der Linde, M. Göcke, G. Hirschfeld, and M. T. Thielsch, “Check or reject? Trust and motivation development in app-based warning systems,” Safety Science, vol. 185, 2025.
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6123
J. Brikmann and C. Jaroschek, “Optimum mold temperatures for sustainable injection molding,” presented at the PPS, 2025.
HSBI-PUB
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6187
K. Seidler-Rolf, C. Büker, and Ä.-D. Latteck, “Einstellungen von Praxisanleitenden zu Nachhaltigkeit - eine multizentrische Interventionsstudie,” presented at the Lernwelten, Basel, 2025.
HSBI-PUB
2025 | Buch als Herausgeber | FH-PUB-ID: 6249
H. Knauf and J. Gerland, Eds., Bildungsbereiche in der Kindheitspädagogik. Grundlagen - didaktische Impulse - Praxisbeispiele . Stuttgart: Kohlhammer, 2025.
HSBI-PUB
2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 6248
H. Knauf, “Digitalität als Alltag - Bildung als Aufgabe,” Frühe Kindheit, vol. 28, no. 03, pp. 21–28, 2025.
HSBI-PUB
2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 6232 |
S. Bamberg, P. Schmidt, Y. Diehl, K. Hamilton, and I. Ajzen, “The theory of reasoned goal pursuit: An empirical test in the domain of avoiding single-use plastic packaging,” Journal of Environmental Psychology, vol. 106, 2025.
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6191
T. Kampe and B. Wach, “Rebranding Entrepreneurship Education: Integrating Future Skills, Digital and Intrapreneurial Competencies into the EntreComp Framework,” in G-Forum Jahreskonferenz 2025 - 28th Annual Interdisciplinary Conference on Entrepreneurship, Innovation and SMEs, Stuttgart, 17.-19.9., Stuttgart, 2025.
HSBI-PUB
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6190
B. Wach and T. Kampe, “Knot Yet Competent: Untangling Competency Frameworks to Clarify Practically Relevant Intrapreneurial Competencies,” in G-Forum Jahreskonferenz 2025 - 28th Annual Interdisciplinary Conference on Entrepreneurship, Innovation and SMEs, Stuttgart, 17.-19.9., Stuttgart, 2025.
HSBI-PUB
2025 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 6251
H. Knauf, “Bildungsbereich Medien und Digitalität,” in Bildungsbereiche in der Kindheitspädagogik. Grundlagen - didaktische Impulse - Praxisbeispiele, J. Gerland and H. Knauf, Eds. Stuttgart: Kohlhammer, 2025, pp. 135–150.
HSBI-PUB
2025 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 6250
H. Knauf and J. Gerland, “Von Astronaut bis Zucchinipuffer. Bildungsbereiche und ihr Potenzial zur Anregung vielfältiger Lerngelegenheiten,” in Bildungsbereiche in der Kindheitspädagogik. Grundlagen - didaktische Impulse - Praxisbeispiele , J. Gerland and H. Knauf, Eds. Stuttgart: Kohlhammer, 2025, pp. 7–22.
HSBI-PUB
2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 6228 |
P. Waag, “Wozu Theorien? Das Beispiel der Videoberatung in der Sozialen Arbeit,” Soziale Passagen, vol. 17, no. 1, pp. 165–180, 2025.
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 6229 |
S. Palmdorf, A. Behler, K. Ilskens, C. Büker, and Ä.-D. Latteck, “Skills required by bachelor nursing students to meet the challenges of digitalisation in healthcare – results of qualitative expert interviews - Bachelorstudiengang Pflege: Welche Fähigkeiten benötigen Studierende zur Bewältigung der Herausforderungen der Digitalisierung im Gesundheitswesen? Ergebnisse qualitativer Expert*inneninterviews,” GMS Journal for Medical Education, 2025.
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Kurzbeitrag Konferenz | FH-PUB-ID: 6175
M. Halbrügge and T. Jungeblut, “Beyond Heatmaps: Evaluating LIME Visualizations for Human Understandability,” in KogWis 2025. 16th Biannual Conference of the German Cognitive Science Society., Bochum, 2025.
HSBI-PUB
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6179
N. Schröder, C. Schamp, and T. Reutterer, “How Shopping Clubs Work: Differential Effects of Nudges Across the Customer Decision Journey,” presented at the EMAC Spring Conference, Madrid, 2025.
HSBI-PUB
| Download (ext.)
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6180
T. Niemand, N. Schröder, A. Falke, and R. Mai, “Advancing Contingent Paradigms Evaluating Model Fit in Structural Equation Modeling,” presented at the International Meeting of the Psychometric Society 2025, Minneapolis, 2025.
HSBI-PUB