PUBLIKATIONSSERVER

Please note that HSBI-PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3708 Publikationen


2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6256
Gröndahl, Annika, Marie Grunwald, Stephan Nadolny, Karina Ilskens, Sarah Palmdorf, Tessa Schulenkorf, Nina Borchardt, Annika Maaß, Christian Grebe, and Änne-Dörte Latteck. “Case Management and Care Expertise as a Prevention Approach for Adults with Intellectual Disabilities – Results of a Randomised-Controlled Trial ,” 2025.
HSBI-PUB
 

2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5852
Bosse, Katharina. “Publishing as Collective Feminist Praxis,” 2025.
HSBI-PUB
 

2025 | Datenpublikation | FH-PUB-ID: 5865 | OA
Ziebart, Jan Robert, and Thomas Kaufmann. Methodenkatalog Für Methoden Zur Nachhaltigen Produktentwicklung V1.0. Hochschule Bielefeld, 2025. https://doi.org/10.57720/5865.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI
 

2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 5408 | OA
Linde, Mira von der, Melanie Göcke, Gerrit Hirschfeld, and Meinald T. Thielsch. “Check or Reject? Trust and Motivation Development in App-Based Warning Systems.” Safety Science 185 (2025). https://doi.org/10.1016/j.ssci.2024.106724.
HSBI-PUB | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6123
Brikmann, J., and Christoph Jaroschek. “Optimum Mold Temperatures for Sustainable Injection Molding,” 2025.
HSBI-PUB
 

2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6187
Seidler-Rolf, Kristina, Christa Büker, and Änne-Dörte Latteck. “Einstellungen von Praxisanleitenden Zu Nachhaltigkeit - Eine Multizentrische Interventionsstudie,” 2025.
HSBI-PUB
 

2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 6252
Hortsmann, Nina, Olga Grintsova, Rena Amelung, and Vivian Carstensen. “Shaping Tomorrow’s Pharmacists: A Scoping Review on Future Skills and Educational Strategies.” Research in Social and Administrative Pharmacy 21, no. 11 (2025). https://doi.org/10.1016/j.sapharm.2025.02.028.
HSBI-PUB | DOI
 

2025 | Buch als Herausgeber | FH-PUB-ID: 6249
Knauf, Helen, and Juliane Gerland, eds. Bildungsbereiche in der Kindheitspädagogik. Grundlagen - didaktische Impulse - Praxisbeispiele . Stuttgart: Kohlhammer, 2025.
HSBI-PUB
 

2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 6248
Knauf, Helen. “Digitalität als Alltag - Bildung als Aufgabe.” Frühe Kindheit 28, no. 03 (2025): 21–28.
HSBI-PUB
 

2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 6232 | OA
Bamberg, Sebastian, Peter Schmidt, Yannick Diehl, Kyra Hamilton, and Icek Ajzen. “The Theory of Reasoned Goal Pursuit: An Empirical Test in the Domain of Avoiding Single-Use Plastic Packaging.” Journal of Environmental Psychology 106 (2025). https://doi.org/10.1016/j.jenvp.2025.102698.
HSBI-PUB | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6191
Kampe, Tim, and Bernhard Wach. “Rebranding Entrepreneurship Education: Integrating Future Skills, Digital and Intrapreneurial Competencies into the EntreComp Framework.” In G-Forum Jahreskonferenz 2025 - 28th Annual Interdisciplinary Conference on Entrepreneurship, Innovation and SMEs, Stuttgart, 17.-19.9., 2025.
HSBI-PUB
 

2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6190
Wach, Bernhard, and Tim Kampe. “Knot Yet Competent: Untangling Competency Frameworks to Clarify Practically Relevant Intrapreneurial Competencies.” In G-Forum Jahreskonferenz 2025 - 28th Annual Interdisciplinary Conference on Entrepreneurship, Innovation and SMEs, Stuttgart, 17.-19.9., 2025.
HSBI-PUB
 

2025 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 6251
Knauf, Helen. “Bildungsbereich Medien und Digitalität.” In Bildungsbereiche in der Kindheitspädagogik. Grundlagen - didaktische Impulse - Praxisbeispiele, edited by Juliane Gerland and Helen Knauf, 135–50. Stuttgart: Kohlhammer, 2025.
HSBI-PUB
 

2025 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 6250
Knauf, Helen, and Juliane Gerland. “Von Astronaut bis Zucchinipuffer. Bildungsbereiche und ihr Potenzial zur Anregung vielfältiger Lerngelegenheiten.” In Bildungsbereiche in der Kindheitspädagogik. Grundlagen - didaktische Impulse - Praxisbeispiele , edited by Juliane Gerland and Helen Knauf, 7–22. Stuttgart: Kohlhammer, 2025.
HSBI-PUB
 

2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 6228 | OA
Waag, Philipp. “Wozu Theorien? Das Beispiel der Videoberatung in der Sozialen Arbeit.” Soziale Passagen 17, no. 1 (2025): 165–80. https://doi.org/10.1007/s12592-025-00528-9.
HSBI-PUB | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 6229 | OA
Palmdorf, Sarah, Annika Behler, Karina Ilskens, Christa Büker, and Änne-Dörte Latteck. “Skills Required by Bachelor Nursing Students to Meet the Challenges of Digitalisation in Healthcare – Results of Qualitative Expert Interviews - Bachelorstudiengang Pflege: Welche Fähigkeiten Benötigen Studierende Zur Bewältigung Der Herausforderungen Der Digitalisierung Im Gesundheitswesen? Ergebnisse Qualitativer Expert*inneninterviews.” GMS Journal for Medical Education, 2025. https://doi.org/10.3205/ZMA001758.
HSBI-PUB | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Kurzbeitrag Konferenz | FH-PUB-ID: 6175
Halbrügge, Marc, and Thorsten Jungeblut. “Beyond Heatmaps: Evaluating LIME Visualizations for Human Understandability.” In KogWis 2025. 16th Biannual Conference of the German Cognitive Science Society., edited by Gesellschaft für Kognitionswissenschaft, 2025.
HSBI-PUB
 

2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6179
Schröder, Nadine, Christina Schamp, and Thomas Reutterer. “How Shopping Clubs Work: Differential Effects of Nudges Across the Customer Decision Journey,” 2025.
HSBI-PUB | Download (ext.)
 

2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6180
Niemand, Thomas, Nadine Schröder, Andreas Falke, and Robert Mai. “Advancing Contingent Paradigms Evaluating Model Fit in Structural Equation Modeling,” 2025.
HSBI-PUB
 

2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6181
Schröder, Nadine, Carsten D. Schultz, and Friederike Paetz. “The Role of Cues in Healthy and Sustainable Food Choices – A Comparative Study of Online and Offline Grocery Shopping,” 2025.
HSBI-PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: Chicago

Export / Einbettung