Please note that HSBI-PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3714 Publikationen
2025 | Kurzbeitrag Konferenz | FH-PUB-ID: 6257
Digital health literacy in people with intellectual disabilities
A. Gröndahl, D. Bruland, Ä.-D. Latteck, in: 2025.
HSBI-PUB
A. Gröndahl, D. Bruland, Ä.-D. Latteck, in: 2025.
2025 | Kurzbeitrag Konferenz | FH-PUB-ID: 6259
Health Promotion for People with Intellectual Disabilities: Facilitators and Barriers to Implementing a Prevention Programme – Findings from a Qualitative Study
K. Ilskens, T. Schulenkorf, A. Gröndahl, M. Grunwald, S. Nadolny, S. Palmdorf, A. Maaß, N. Borchardt, C. Grebe, Ä.-D. Latteck, in: 2025.
HSBI-PUB
K. Ilskens, T. Schulenkorf, A. Gröndahl, M. Grunwald, S. Nadolny, S. Palmdorf, A. Maaß, N. Borchardt, C. Grebe, Ä.-D. Latteck, in: 2025.
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6256
Case management and care expertise as a prevention approach for adults with intellectual disabilities – results of a randomised-controlled trial
A. Gröndahl, M. Grunwald, S. Nadolny, K. Ilskens, S. Palmdorf, T. Schulenkorf, N. Borchardt, A. Maaß, C. Grebe, Ä.-D. Latteck, in: 2025.
HSBI-PUB
A. Gröndahl, M. Grunwald, S. Nadolny, K. Ilskens, S. Palmdorf, T. Schulenkorf, N. Borchardt, A. Maaß, C. Grebe, Ä.-D. Latteck, in: 2025.
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5852
Publishing as collective feminist praxis
K. Bosse, in: 2025.
HSBI-PUB
K. Bosse, in: 2025.
2025 | Datenpublikation | FH-PUB-ID: 5865 |
Methodenkatalog für Methoden zur nachhaltigen Produktentwicklung V1.0
J.R. Ziebart, T. Kaufmann, Methodenkatalog Für Methoden Zur Nachhaltigen Produktentwicklung V1.0, Hochschule Bielefeld, 2025.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
J.R. Ziebart, T. Kaufmann, Methodenkatalog Für Methoden Zur Nachhaltigen Produktentwicklung V1.0, Hochschule Bielefeld, 2025.
2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 5408 |
Check or reject? Trust and motivation development in app-based warning systems
M. von der Linde, M. Göcke, G. Hirschfeld, M.T. Thielsch, Safety Science 185 (2025).
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
M. von der Linde, M. Göcke, G. Hirschfeld, M.T. Thielsch, Safety Science 185 (2025).
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6123
Optimum mold temperatures for sustainable injection molding
J. Brikmann, C. Jaroschek, in: 2025.
HSBI-PUB
J. Brikmann, C. Jaroschek, in: 2025.
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6187
Einstellungen von Praxisanleitenden zu Nachhaltigkeit - eine multizentrische Interventionsstudie
K. Seidler-Rolf, C. Büker, Ä.-D. Latteck, in: 2025.
HSBI-PUB
K. Seidler-Rolf, C. Büker, Ä.-D. Latteck, in: 2025.
2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 6252
Shaping tomorrow’s pharmacists: A scoping review on future skills and educational strategies
N. Hortsmann, O. Grintsova, R. Amelung, V. Carstensen, Research in Social and Administrative Pharmacy 21 (2025).
HSBI-PUB
| DOI
N. Hortsmann, O. Grintsova, R. Amelung, V. Carstensen, Research in Social and Administrative Pharmacy 21 (2025).
2025 | Buch als Herausgeber | FH-PUB-ID: 6249
Bildungsbereiche in der Kindheitspädagogik. Grundlagen - didaktische Impulse - Praxisbeispiele
H. Knauf, J. Gerland, eds., Bildungsbereiche in der Kindheitspädagogik. Grundlagen - didaktische Impulse - Praxisbeispiele , Kohlhammer, Stuttgart, 2025.
HSBI-PUB
H. Knauf, J. Gerland, eds., Bildungsbereiche in der Kindheitspädagogik. Grundlagen - didaktische Impulse - Praxisbeispiele , Kohlhammer, Stuttgart, 2025.
2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 6248
Digitalität als Alltag - Bildung als Aufgabe
H. Knauf, Frühe Kindheit 28 (2025) 21–28.
HSBI-PUB
H. Knauf, Frühe Kindheit 28 (2025) 21–28.
2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 6232 |
The theory of reasoned goal pursuit: An empirical test in the domain of avoiding single-use plastic packaging
S. Bamberg, P. Schmidt, Y. Diehl, K. Hamilton, I. Ajzen, Journal of Environmental Psychology 106 (2025).
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
S. Bamberg, P. Schmidt, Y. Diehl, K. Hamilton, I. Ajzen, Journal of Environmental Psychology 106 (2025).
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6191
Rebranding Entrepreneurship Education: Integrating Future Skills, Digital and Intrapreneurial Competencies into the EntreComp Framework
T. Kampe, B. Wach, in: G-Forum Jahreskonferenz 2025 - 28th Annual Interdisciplinary Conference on Entrepreneurship, Innovation and SMEs, Stuttgart, 17.-19.9., 2025.
HSBI-PUB
T. Kampe, B. Wach, in: G-Forum Jahreskonferenz 2025 - 28th Annual Interdisciplinary Conference on Entrepreneurship, Innovation and SMEs, Stuttgart, 17.-19.9., 2025.
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6190
Knot Yet Competent: Untangling Competency Frameworks to Clarify Practically Relevant Intrapreneurial Competencies
B. Wach, T. Kampe, in: G-Forum Jahreskonferenz 2025 - 28th Annual Interdisciplinary Conference on Entrepreneurship, Innovation and SMEs, Stuttgart, 17.-19.9., 2025.
HSBI-PUB
B. Wach, T. Kampe, in: G-Forum Jahreskonferenz 2025 - 28th Annual Interdisciplinary Conference on Entrepreneurship, Innovation and SMEs, Stuttgart, 17.-19.9., 2025.
2025 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 6251
Bildungsbereich Medien und Digitalität
H. Knauf, in: J. Gerland, H. Knauf (Eds.), Bildungsbereiche in der Kindheitspädagogik. Grundlagen - didaktische Impulse - Praxisbeispiele, Kohlhammer, Stuttgart, 2025, pp. 135–150.
HSBI-PUB
H. Knauf, in: J. Gerland, H. Knauf (Eds.), Bildungsbereiche in der Kindheitspädagogik. Grundlagen - didaktische Impulse - Praxisbeispiele, Kohlhammer, Stuttgart, 2025, pp. 135–150.
2025 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 6250
Von Astronaut bis Zucchinipuffer. Bildungsbereiche und ihr Potenzial zur Anregung vielfältiger Lerngelegenheiten
H. Knauf, J. Gerland, in: J. Gerland, H. Knauf (Eds.), Bildungsbereiche in der Kindheitspädagogik. Grundlagen - didaktische Impulse - Praxisbeispiele , Kohlhammer, Stuttgart, 2025, pp. 7–22.
HSBI-PUB
H. Knauf, J. Gerland, in: J. Gerland, H. Knauf (Eds.), Bildungsbereiche in der Kindheitspädagogik. Grundlagen - didaktische Impulse - Praxisbeispiele , Kohlhammer, Stuttgart, 2025, pp. 7–22.
2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 6228 |
Wozu Theorien? Das Beispiel der Videoberatung in der Sozialen Arbeit
P. Waag, Soziale Passagen 17 (2025) 165–180.
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
P. Waag, Soziale Passagen 17 (2025) 165–180.
2025 | Artikel | FH-PUB-ID: 6229 |
Skills required by bachelor nursing students to meet the challenges of digitalisation in healthcare – results of qualitative expert interviews - Bachelorstudiengang Pflege: Welche Fähigkeiten benötigen Studierende zur Bewältigung der Herausforderungen der Digitalisierung im Gesundheitswesen? Ergebnisse qualitativer Expert*inneninterviews
S. Palmdorf, A. Behler, K. Ilskens, C. Büker, Ä.-D. Latteck, GMS Journal for Medical Education (2025).
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
S. Palmdorf, A. Behler, K. Ilskens, C. Büker, Ä.-D. Latteck, GMS Journal for Medical Education (2025).
2025 | Kurzbeitrag Konferenz | FH-PUB-ID: 6175
Beyond Heatmaps: Evaluating LIME Visualizations for Human Understandability
M. Halbrügge, T. Jungeblut, in: Gesellschaft für Kognitionswissenschaft (Ed.), KogWis 2025. 16th Biannual Conference of the German Cognitive Science Society., 2025.
HSBI-PUB
M. Halbrügge, T. Jungeblut, in: Gesellschaft für Kognitionswissenschaft (Ed.), KogWis 2025. 16th Biannual Conference of the German Cognitive Science Society., 2025.
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6179
How Shopping Clubs Work: Differential Effects of Nudges Across the Customer Decision Journey
N. Schröder, C. Schamp, T. Reutterer, in: 2025.
HSBI-PUB
| Download (ext.)
N. Schröder, C. Schamp, T. Reutterer, in: 2025.