Please note that HSBI-PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
22 Publikationen
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6353
Kampe, Tim, Ingo Ballschmieter, and Christian Haas. “You Only Learn Twice —Lean Entrepreneurship Education in Lower Secondary Schools and Implications for University Outreach.” In International Entrepreneurship Education Summit (IEES), Hochschule Der Medien, Stuttgart, 28.11., 2025.
HSBI-PUB
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6307
Kampe, Tim, and Bernhard Wach. “Entrepreneurship Education reloaded: Integration von Zukunftskompetenzen (Digitalisierung, KI und Intrapreneurship) in den EntreComp‐Kompetenzrahmen.” In #DLK 25 - Digital Learning Konferenz Hochschule Bielefeld „Beyond the Prompt: Vernetzung gestalten – Lehre entfalten“, Bielefeld, 19.11., 2025.
HSBI-PUB
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6191
Kampe, Tim, and Bernhard Wach. “Rebranding Entrepreneurship Education: Integrating Future Skills, Digital and Intrapreneurial Competencies into the EntreComp Framework.” In G-Forum Jahreskonferenz 2025 - 28th Annual Interdisciplinary Conference on Entrepreneurship, Innovation and SMEs, Stuttgart, 17.-19.9., 2025.
HSBI-PUB
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6036
Kampe, Tim, Ingo Ballschmieter, and Christian Haas. “Lean Entrepreneurship Education in Der Sekundarstufe I – Ein Ansatz Auch Für Das Hochschulmarketing?” In Entrepreneurship Education Fachkonferenz 2025, Hannover, 17.06., 2025.
HSBI-PUB
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6035
Pannier, Stefanie, and Tim Kampe. “Konzeptionelle Integration von Persönlichkeitscoachings in Inkubator-Programme Am Beispiel Des Center for Entrepreneurship Der Hochschule Bielefeld.” In Entrepreneurship Education Fachkonferenz 2025, Hannover, 17.06., 2025.
HSBI-PUB
2025 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 6030
Kampe, Tim, and Bernhard Wach. “Bridging Competency Gaps in Entrepreneurship Education: Future Skills and Intrapreneurship.” In 3E Conference – ECSB Entrepreneurship Education Conference, München, 21-23.05., 2025.
HSBI-PUB
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 5144
Kampe, Tim, Ingo Ballschmieter, and Christian Haas. “Digital Entrepreneurship Education an Gymnasien: Transferkooperation Zwischen Schule Und Hochschule.” In #DLK 24 - Digital Learning Konferenz Hochschule Bielefeld „Flexibilisierung Und Begleitung von Lernwegen“, Bielefeld, 19.-20.11., 2024.
HSBI-PUB
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 4941 |
Kampe, Tim, and Ingo Ballschmieter. “Transfer anders gedacht – Entrepreneurship Education als Schul-Hochschul-Kooperation in der 3rd Mission.” In Konferenzband CARF Luzern 2024 Controlling. Accounting. Risiko. Finanzen., edited by Stefan Behringer and Institut für Finanzdienstleistungen Zug IFZ, Hochschule Luzern, 311–17. Schriften aus dem Institut für Finanzdienstleistungen Zug IFZ. Rotkreuz: Verlag IFZ - Hochschule Luzern, 2024.
HSBI-PUB
| Download (ext.)
2024 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 4631
Kampe, Tim. “Digitalization as an Answer to Skills Shortages? Changing Processes and Requirements in Accounting and Auditing and the Impact on University Education.” In Skills Shortage - Approaches and Solutions from Universities, Companies and Politics. 3rd Bielefeld International Conference on Applied Business (BiCAB), edited by Riza Öztürk and Natalie Bartholomäus, 161–80. Düren: Shaker, 2024.
HSBI-PUB
2024 | Artikel | FH-PUB-ID: 4383 |
Pfeifer, Lydia Sophie, Sophia Fries, Alexander Stirner, Lisa Nagel, Christian Cohnen, Leona Aschentrup, Marleen Schönbeck, et al. “Positive Aspects and Potential Drawbacks of Implementing Digital Teaching/Learning Scenarios in Health Professions Using Nursing Education as an Example: A Research Report from Germany.” Nursing Reports 14, no. 1 (2024): 468–81. https://doi.org/10.3390/nursrep14010036.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 3701
Stadtmann, Jannis, Tim Kampe, and Bernhard Wach. “Lessons from Entrepreneurship Education: Diary Studies on Entrepreneurial Intentions.” In G-Forum Jahreskonferenz 2023, 26. Interdisziplinäre Jahreskonferenz Zu Entrepreneurship, Innovation Und Mittelstand, Darmstadt, 27.-29.09., 2023.
HSBI-PUB
2023 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 2763 |
Fries, Sophia, Lydia Sophie Pfeifer, Katharina Schlautmann, Christiane Freese, Annette Nauerth, and Patrizia Raschper. Entwicklung Und Erprobung Digital Gestützter Lernaufgaben Mit VR-Szenarien. Das Fortbildungskonzept Des Projekts ViRDiPA. Universität Bielefeld, 2023. https://doi.org/10.4119/UNIBI/2978152.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2021 | Masterarbeit | FH-PUB-ID: 3651 |
Seidler-Rolf, Kristina. Tod und Sterben als existentielle Erfahrungen in der Pflegeausbildung: die Perspektive der Pflegelehrenden, 2021.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 1571 |
Rehman, Atta Ur, Rubeena Zakar, Muhammad Zakria Zakar, Ume Hani, Kamil Joseph Wrona, and Florian Fischer. “Role of the Media in Health-Related Awareness Campaigns on Perception of COVID-19: A Pre-Post Study in the General Population of Pakistan.” Frontiers in Public Health 9 (2021). https://doi.org/10.3389/fpubh.2021.779090.
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
| WoS
| PubMed | Europe PMC
2021 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 3702
Kampe, Tim, Bernhard Wach, and Stefanie Pannier. “Digitales Unternehmertum an Der FH Bielefeld Und Im Gründungsökosystem OWL: The Past, Present, and Future.” In Fachkongress „Digitale Innovationen Für Eine Nachhaltige Entwicklung – Impulse Der Fachhochschule Bielefeld Für Wirtschaft Und Gesellschaft“, Bielefeld, 17.-19.11., 2021.
HSBI-PUB
2021 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 3704 |
Wach, Bernhard, and Tim Kampe. “Entrepreneurship Education in Dual Study Programs.” In 11th International Scientific Conference “Economic Policy and EU Integration“, Universität Aleksandër Moisiu Durrës, Durrës, 27.-29.05., 2021.
HSBI-PUB
| Download (ext.)
2021 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 3705
Kampe, Tim, and Bernhard Wach. “Entrepreneurship Education in Dualen Studiengängen - Zielsetzungen, Praxisperspektiven Und Studienformate.” In Virtuelle Konferenz „Zukunft Duales Studium“, Hochschule Osnabrück, Campus Lingen, 22./23.04., 2021.
HSBI-PUB
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 1573 |
Lange, Ann-Kathrin, Jana Koch, Anastasia Beck, Till Neugebauer, Frauke Watzema, Kamil Joseph Wrona, and Christoph Dockweiler. “Learning With Virtual Reality in Nursing Education: Qualitative Interview Study Among Nursing Students Using the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology Model.” JMIR Nursing 3, no. 1 (2020). https://doi.org/10.2196/20249.
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 2807 |
Carstensen, Vivian, Roland Happ, and Olga Zlatkin-Troitschanskaia. “Diverse Communities of Learners: The Journey of Second-Generation Immigrants to University.” In Bologna Process Beyond 2020: Fundamental Values of the EHEA, edited by Sijbolt Noorda, Peter Scott, and Martina Vukasovic, 243–49. Bononia University Press, 2020.
HSBI-PUB
| Download (ext.)
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 1307
Carstensen, Vivian, Roland Happ, and Olga Zlatkin-Troitschanskaia. “Second-Generation Immigrants’ Entry into Higher Education: Students’ Enrollment Choices at Different Types of Universities.” Eastern Economic Journal 46, no. 1 (2020): 126–60. https://doi.org/10.1057/s41302-019-00148-1.
HSBI-PUB
| DOI